Snabbfakta

    • Solna

Kategorier:

  • Produktion och processteknik

Ansök senast: 2024-08-16

Teamledare till vårt Operativa Inköpsteam

Publicerad 2024-06-17

Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vill du uppnå din fulla potential och bidra till en hållbar morgondag? Bli en del av oss!
 

Vi söker en engagerad Teamledare för vårt Operativa Inköpsteam i Solna

  

Som Teamledare kommer du ha en utvecklande roll och både jobba operativt samtidigt som du leder och utvecklar vårt Operativa Inköpsteam med fokus på att optimera beställningar, hantera orderberedning och leveransplanering samt administrera registervård och dokumentation. Teamet har etablerats och utökats under året vilket innebär att du kommer ha goda möjligheter att vara med och påverka arbetsprocesser och teambuildning.


Teamet av Operativa inköpare består idag av 8 stycken medarbetare som alla är placerade på vårt huvudkontor i Solna. Till dessa medarbetare har du en viktig roll i att leda det dagliga arbetet och den personliga utvecklingen samtidigt som du ansvarar för att följa upp på teamets mål och KPIer.


Som ledare på Billerud kommer du att bli en del av vårt ledarskapsprogram Sustainable Leadership. Programmet ger dig som ledare tillgång till stöd och verktyg för att utveckla både din och dina medarbetares hållbara utveckling.


  
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: 

  • Coacha och utveckla det operativa inköpsteamet.
  • Operativt arbete förekommer.
  • Utveckla och förbättra arbetsprocesser.
  • Fastställa och följa upp teamets mål och KPI:er.
  • Samordna och samarbeta med andra avdelningar och externa parter.
  • Delta och leda relevanta projekt efter verksamhetens behov och strategi.

 

Du kommer ingå i Billeruds koncerngemensamma inköpsfunktion och rapportera till Manager Tactical & Operative Purchasing. Detta är i huvudsak en tjänst som kräver närvaro på plats och är placerad på vårt huvudkontor i Solna vid Mall of Scandinavia.

 

Vi sätter Safety First! Hos oss på Billerud ansvarar vi alla för att bidra till en säker arbetsmiljö. Läs mer om vårt Safety First initiativ här

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som Teamledare för operativt inköp ser vi att du har tidigare erfarenhet av arbetsområdet och god förståelse för hur operativa inköpsprocesser supporter verksamhetens behov. Vi ser även att du har:

  • Gymnasial utbildning med påbyggnad inom inköp eller logistik.
  • Minst 3 års erfarenhet inom arbetsområdet samt ledarskapserfarenhet.
  • Förståelse för grundläggande avtalsvillkor och erfarenhet av förhandling.
  • God erfarenhet av inköpssystem.
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift.


Det är meriterande om du har erfarenhet av operativt inköpsarbete från tillverkningsindustrin eller snarlik verksamhet.  

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. För att trivas i rollen tror vi att du är strukturerad och organiserad med en god analytisk förmåga. Du är samarbetsinriktad och kommunikativ, vilket gör att du lätt knyter kontakter både inom och utanför organisationen. Din lösningsorienterade och flexibla inställning hjälper dig att hantera förändringar och utmaningar på ett positivt sätt. Din positiva attityd och öppenhet för förändringar gör dig till en naturlig ledare som inspirerar och motiverar ditt team.

Våra värderingar är viktiga för oss och vi tror att du som söker känner igen dig i våra värdeord: Sätt kunden i fokus, våga prova nytt, driv förändring och värna om varandra. 

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Gun Gunnarsson, Manager Tactical & Operative  Purchasing på gun.gunnarsson@billerud.com. För frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta Julia Åkerlund, Talent Acquisition Partner på julia.akerlund@billerud.com.


Under sommaren kan vår möjlighet att återkoppla dröja.

Liknande jobb

Publicerad: 2024-07-04
  • Göteborg