Snabbfakta

    • Stockholm
  • Heltid
  • Konsultuppdrag
  • Mars

Kategorier:

  • IT-support

Ansök senast: 2025-04-13

Serviceinriktad onsite-tekniker till Karolinska Institutet!

Publicerad 2025-02-12

Karolinska institutet står inför en spännande förändringsresa inom sin IT-avdelning och söker nu en dynamisk och kundfokuserad Servicetekniker för att bli en del av deras team i service desken. I takt med att KI omdefinierar sitt tillvägagångssätt för IT-service lägger dem en stor vikt vid att höja kundupplevelsen. Brinner du för att leverera service i världsklass och trivs i en samarbetsvillig miljö? Då är detta rätt möjlighet för dig! Ansök till tjänsten idag - vi arbetar med löpande urval.

Om tjänsten

I rollen som onsite-tekniker kommer du att ansvara för IT - relaterade ärenden i service-desken från Institutets användare så som forskare och annan personal på KI. KI-personalen är placerad på flera ställen i Stockholmsområdet, framför allt i Solna och Flemingsberg. Det är en internationell miljö, vilket gör att det är viktigt att kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.

Du erbjuds

  • Möjligheten till att arbeta i en kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet
  • Arbeta för ett av världens ledande medicinska universitet
  • Möjligheten till att utvecklas och växa i din roll
  • En dedikerad konsult chef

Arbetsuppgifter

  • Support kommer att ges till både PC och Mac. Supportområdet kan innefatta hårdvara, mjukvara, ominstallationer/nyinstallationer med mera.
  • Kommunicera på ett sätt som upplevs professionellt av kunden
  • Analysera och lösa ärenden i servicedeskarna på Campus
  • Registrera och återkoppla ärenden
  • Hantera användarkonton
  • Hantera installationer och beställningar av datorer och konferensutrustning
  • Felsökning/felavhjälpning och felanmälan
  • Follow-me-print/Lokala skrivare

Vi söker dig som

Är hungrig på att lära dig nya arbetsuppgifter och du brinner för servicekvalitet och IT. Du är pedagogisk lagd och föredrar att arbeta på ett strukturerat sätt för att få god överblick över ditt arbete och för att kunna prioritera dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Vidare ser vi att du är en kommunikativ person med en hög servicekänsla och att du är intresserad av att möta människor eftersom du kommer ha daglig kontakt med användare och kollegor på avdelningen.

  • Relevant utbildning inom IT mot support, alternativt motsvarande 1-2 års arbetslivserfarenhet inom IT - support
  • Gedigen generell kunskap inom IT, användning, installation, felsökning, HW/SW
  • Mycket god kunskap om både PC och Mac
  • God kunskap om mobila enheter
  • Erfarenhet av att jobba i ärendehanteringssystem
  • Obehindrad i både svenska och engelska

Det är meriterande om du har

  • Tidigare erfarenhet av att arbeta inom ett serviceyrke
  • Erfarenhet av JAMF/Apple School Manager
  • Kunskap om Linux ( Redhat/Ubuntu)
  • Microsoft Dynamics 365.
  • Sharepoint
  • Ytterligare språkkunskaper

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Liknande jobb

Publicerad: 2025-02-11
  • Uppsala
  • Heltid
Publicerad: 2025-01-22
  • Stockholm
  • Deltid
Publicerad: 2025-02-07
  • Luleå
  • Heltid