Snabbfakta

    • Stockholm
  • Heltid
  • Konsultuppdrag
  • Omgående

Kategorier:

  • Medicinteknik

Ansök senast: 2021-07-04

Outbound Logistics Coordinator till bolag inom Medtech

Publicerad 2021-05-05

Har du minst tre års erfarenhet från att arbeta i en logistikinriktad roll och är nu redo att ta dig an nästa utmaning i karriären? Till ett Medtech-bolag söker vi nu dig som vill arbeta i rollen som logistics coordinator där du får ta ett stort eget ansvar och ha många kontaktytor både internt och externt. Om detta låter som något för dig och du kan ta dig an en ny roll omgående så sök tjänsten redan idag, vi går igenom ansökningarna löpande!

Till vår kund, som är ett företag inom Medtech, söker vi nu en logistics coordinator på heltid till deras outbound team. Starten är omgående och uppdraget kommer att pågå i minst sex månader. Därefter finns det chans till förlängning. Detta företag arbetar med innovativa lösningar inom cancervård så i rollen som logictics coordinator blir du en del av detta viktiga arbete.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du har din anställning hos oss på Academic Work och arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Som logistics coordinator kommer du att arbeta i en bred roll där du får ta ett stort eget ansvar samtidigt som du har många kontaktytor både internt och externt. Du kommer bland annat att:

  • Ta emot orders och vara en viktig del i olika projekt inom hela orderprocessen

  • Ansvara för att orders kommer ut inom deadline och hantera alla ärenden kring frakt, leverans och frågor kopplade till detta

  • Ansvara för import-/exportdokumentation och bokning av transportmedel

  • Ansvara för att uppdatera både kunder och kollegor internt gällande status på projekt och orders

  • Hålla i möten med kunder för att säkerställa att de får statusuppdateringar och att de är nöjda

  • Aktivt arbeta för att förbättra befintliga processer för att säkerställa ett effektivt flöde

  • Har en eftergymnasial utbildning inom logistik/supply chain eller likvärdig arbetslivserfarenhet

  • Har minst tre års tidigare erfarenhet från en liknande roll

  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

  • Goda kunskaper inom Office-paketet

  • Kan börja denna tjänst omgående

Det är mycket meriterande om du har arbetat i ett ERP-system tidigare, såsom SAP eller M3.

Som person är du ansvarstagande och självgående, du trivs bra i en roll där du får ta egna beslut och driva ditt arbete framåt. Vidare är du bra på att samarbeta med andra och du har en mycket god kommunikativ förmåga. Du är även resultatinriktad på så vis att du lägger stor vikt vid att hålla dig till deadlines och att ditt arbete håller en hög kvalitet.

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid, 40 h/vecka

  • Placering: Centralt, Stockholm. I dagsläget kommer arbetet att utföras hemifrån.

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Liknande jobb

Publicerad: 2021-05-20
  • Stockholm
  • Heltid
Publicerad: 2021-05-16
  • Umeå
  • Heltid