Snabbfakta

    • Örebro
  • Heltid
  • Rekrytering
  • Enligt överenskommelse,

Kategorier:

  • IT-support

Ansök senast: 2025-06-10

Teknisk Support till Elon Group!

Publicerad 2025-04-11

Har du ett tekniskt intresse och drivs av att lösa problem och leverera service? Vill du vara en del av ett engagerat och sammansvetsat team där du får möjlighet att utvecklas och påverka? Då kan detta vara tjänsten för dig, välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Som Teknisk Support hos Elon Group blir du en del av ett engagerat och sammansvetsat team om fem kollegor som tillsammans har lång erfarenhet inom bolaget. Du kommer att arbeta nära kollegor, kunder och företagets tekniker för att leverera hög service och lösa tekniska utmaningar. I rollen som teknisk support förväntas du bli expert på produkterna och får kontinuerlig vidareutbildning för att kunna ge kunderna rätt och effektiv hjälp. Vidare kommer du även få möjlighet att påverka din vardag och vara delaktig i skapandet och förnyandet av rutiner och produktmanualer i teamet.

Så här svarar Tobias, medarbetare inom teknisk support, på frågan vad som gör att han trivs bra på Elon: "Jag trivs i min roll tack vare den starka familjekänslan och sammanhållningen. Vi ställer upp för varandra och delar ett gemensamt driv. Det gör att jag kan ta ansvar och använda min kompetens för att hjälpa kunder, tekniker och butiker. Vi är en erfaren grupp med stark gemenskap som har roligt på jobbet, vilket jag verkligen uppskattar".

Du erbjuds

  • En del i ett börsnoterat bolag som har en lång historia med ett starkt varumärke där du har goda utvecklingsmöjligheter på sikt
  • Möjlighet att påverka din utveckling och stärka din kompetens inom företaget
  • Förmånliga personalrabatter på Elons produktsortiment
  • Flexibilitet och möjlighet att arbeta hemifrån

Arbetsuppgifter

  • Hantering samt bedömning av inkomna felanmälningar
  • Felsökning och produktuppföljning av vitvaror, luftvärmepumpar, hushållsartiklar
  • Teknisk support i kontakt med såväl servicetekniker som butiker och kunder gällande produkter under Elons egna varumärken- Elvita och Canvac
  • Hålla serviceutbildningar för tekniker

Vi söker dig som

  • Har en teknisk bakgrund, antingen från utbildning, tidigare arbetsroller eller från ett privat intresse
  • Besitter god teknisk förståelse och utmärkta datorfärdigheter, med erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då detta förekommer i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du:

  • Har erfarenhet av en liknande roll
  • Har kunskaper inom elteknik och vana av att läsa elscheman

Vem är du som person?

För att lyckas i denna roll tror vi att du är en ansvarstagande och strukturerad person. Du är problemlösande och har en förmåga att tänka logiskt, vilket gör att du kan identifiera både enkla och komplexa lösningar. Du är stresstålig och kan hantera flera uppgifter parallellt och samtidigt prioritera effektivt. Dessutom är du lyhörd gentemot både kollegor och kunder och har en talang för att kommunicera komplexa lösningar på ett pedagogiskt och enkelt sätt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Information

Elon Group är en av Nordens största återförsäljare inom hemelektronik, vitvaror och hushållsprodukter med butiker i Sverige, Norge, Danmark och Island.

Liknande jobb

Publicerad: 2025-04-09
  • Boxholm
  • Heltid
Publicerad: 2025-04-09
  • Boxholm
  • Heltid