Snabbfakta
-
- Umeå
- Heltid
- Konsultuppdrag
- Januari / Februari
Kategorier:
- IT-support
Ansök senast: 2025-01-26
Teknisk support med praktiska kunskaper till verksamhet i Umeå!
Är du en serviceinriktad person som vill arbeta med teknisk support nu och på sikt arbeta praktiskt ute i fält? Du kommer ha en nyckelroll mellan vår samarbetspartners kärnverksamhet och IT-funktioner. Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval!
Om tjänsten
I rollen som teknisk support hos vår samarbetspartner arbetar du inom en samhällsviktig verksamhet, vilket innebär att ditt arbete verkligen bidrar till ett välfungerande samhälle. Vi söker dig som har ett intresse för teknik och som vill hjälpa människor med dina kunskaper.
Då dina ärenden är riktade mot intern stöttning till kollegor utan specialistkunskaper inom IT är det av största vikt att du är pedagogisk och visar hänsyn för detta då ärendena varierar i svårighetsgrad.
Då vår samarbetspartner är i en förändringsfas kommer rollen på sikt att riktas mot praktiskt arbete ute i verksamheten kopplat till IT-utrustning. Vi söker dig som vill påbörja i en support med goda möjligheter till kompetensutveckling ute i fält med utrustning inom till exempel videokonferenssystem, nätverk och mycket mer.
Du erbjuds
- Att arbeta hos en samhällsbärande funktion
- Goda möjligheter till kompetensutveckling
Du kommer anställas som konsult av oss på Academic Work och om samtliga parter är nöjda med samarbetet kommer det på sikt finnas förutsättningar till en anställning direkt hos vår samarbetspartner.
Arbetsuppgifter
- Hantera ärenden över telefon och mejl
- Hantering av beställningar, exempelvis behörigheter
- Felsökning och felavhjälpning
- På sikt vara ute i verksamheten och arbeta som tekniker med diverse IT-utrustning
Vi söker dig som
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då kommunikation sker på båda språken
- Har gymnasial- eller eftergymnasial utbildning inom till exempel teknik alternativt studerat kurser inom tekniska områden på universitet
- Har tidigare erfarenhet av teknisk support med verktyg som telefon & mejl i minst ett år
- Kan och vill arbeta på plats hos vår samarbetspartner i Umeå, då inget hemarbete erbjuds
- Har arbetat praktiskt med IT-utrustning som till exempel nätverk, video eller annan relevant utrustning som vi bedömer som likvärdig
Det är meriterande om du har
- Flerårig erfarenhet av liknande arbete med teknisk support över telefon, mejl och praktiskt arbete
- Kunskap inom supportsystem för ärendehantering
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Ansvarstagande
Övrig information:
Start: Januari / Februari
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 8-17 & 7-16 ungefär varannan vecka
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.