Snabbfakta
-
- Kristianstad
- Helsingborg
- Ängelholm
Kategorier:
- IT-support
Ansök senast: 2023-08-14
Nu söker vi en Senior Helpdeskmedarbetare till kund i Hässleholm
Uppdragsbeskrivning
Som Helpdeskmedarbetare arbetar du tillsammans med dina kollegor med att säkerställa kvalitet och tillgänglighet i alla av kundens IT system, som arbetar enligt ITIL med framför allt processen Incident Management. Kunds Helpdesk äger och följer upp alla incidenter och problem i deras IT miljö.
Vidare kommer du att ta emot IT ärenden både på telefon, chatt, live och direkt i vårt ITSM system. Du kommer att kategorisera och prioritera ärenden baserat på SLA och din egen kunskap. Du kommer att lösa ärenden själv alternativt säkerställer att ärendet skickas vidare och hanteras av rätt support grupp. En viktig del i arbetet är att följa upp aktiva ärenden och är kravställare mot 2:nd och 3:rd line support. Ge on-site support till medarbetare samt dokumentera kända lösningar och vara delaktig i att driva problemlösningar.
Krav för tjänsten:
- Incident management (grundläggande) enl ITIL v3 eller högre
- Erfarenhet av att arbeta i ITSM system
- God kännedom kring Windows Server/Client miljö.
Meriterande kunskaper:
- AD/AAD
- Nätverk
- Azure molnlösningar
Sigma Technology stöttar omvärlden, branscher, företag och anställda genom digitalisering, ny teknologi och nya tekniker. Vårt CSR-arbete har fokus på en hållbar framtid genom utbildning och innovation. Vi kombinerar en stark lokal närvaro med en global räckvidd och kapacitet och förväntar oss en bättre morgondag för alla.
Sigma Technology är Sveriges Top 1 Mest Rekommenderade Arbetsgivare (2019,2020,2021), Sveriges Top 3 Bästa Arbetsgivare (2019,2020,2021,2022) och Sveriges Best Managed Company (2019,2020,2021,2022). Vi är ett framåtdrivande globalt företag med en stark familjeanda. Hos oss kommer våra anställda först. Det viktigaste för oss är att du som konsult och medarbetare mår bra, trivs och har rätt förutsättningar för att utvecklas.
För oss är kollektivavtal, generös friskvård, utbildningspeng och möjlighet till trivselaktiviteter utanför arbetstid en självklarhet! Vi vill att våra medarbetare ska trivas hos oss länge och känna sig som en del av Sigma-familjen.
Vi kallar till intervju löpande så skicka din ansökan idag och ta chansen att bli en del av en fantastisk gemenskap!
Kontakt
För mer information kontakta
Åsa Davidsson,
+07 06017122
asa.davidsson@sigmatechnology.com