Snabbfakta

    • Stockholm
  • Heltid
  • Rekrytering

Kategorier:

  • Data och IT
  • IT-support

Ansök senast: 2022-01-13

Medarbetare till Brummer & Partners IT-support

Publicerad 2021-11-14


Vi letar nu efter dig som är på jakt efter en ny utmaning inom Helpdesk. Har du ett par års erfarenhet av liknande roll och tycker om att ge support inom IT så kan detta vara något för dig!

Om tjänsten
I rollen som medarbetare på IT Helpdesk kommer du och ditt team att ge användarsupport gällande mjuk- och hårdvara till företagets användare. Då användarna finns i olika länder är det viktigt att du känner dig bekväm med att både prata och skriva på engelska. Som helpdeskmedarbetare jobbar du även med att beställa IT-utrustning, delta i projektarbeten samt att arbeta med serverhantering. Utöver detta förekommer även en del IT-administrativt arbete med att lägga upp användare och rättigheter. Du blir anställd direkt hos oss på Brummer & Partners med placering på vårt kontor vid Norrmalmstorg i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ge användarsupport gällande mjuk- och hårdvara till företagets användare. • Ta emot inkommande problembeskrivning via mail och telefon, samt registrera dessa i ärendehanteringssystemet • Identifiera problem, och att sätta det i ett större sammanhang för att hitta bästa möjliga lösningen • Sköta IT-administration gällande exempelvis kontoadministration, licenshantering, beställningar etc. • Framförallt söker vi någon som har arbetat med katalogtjänster (Active Directory)

Vem är du?
För att trivas i den här rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av och kunskap om Microsoft produkter. Du har ett genuint IT- och teknikintresse och motiveras av problemlösning. Eftersom du kommer hjälpa användare med olika kunskapsnivåer är det viktigt att du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Att vara social och serviceminded är en självklarhet för dig! Vi ser gärna att du är en flexibel person som kavlar upp ärmarna och tar för dig av de uppgifter som dyker upp. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska. Vidare ser vi gärna att du har • Relevant utbildning inom IT/Teknik • Erfarenhet av att arbeta i servicedesk/inom IT support med tillhörande arbetsuppgifter • Kunskaper i Office365, Windows 10, hårdvara och mjukvara • Erfarenhet av Active Directory, Office365 (hybrid), Azure

Om verksamheten
Brummer & Partners är en ledande europeisk hedgefondförvaltare som samlar förvaltare med olika förvaltningsstrategier i en företagsgrupp. Tillsammans förvaltar vi över 125 miljarder kronor på uppdrag av privatpersoner, företag och institutionella investerare. Brummer & Partners har kontor i sju länder och huvudkontor i centrala Stockholm. Gruppen har cirka 300 anställda.


Rekryteringen görs i samarbete med Poolia och du är där med välkommen att höra av dig till Poolia vid eventuella frågor. Intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag, då tjänsten kan blir tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Liknande jobb

Publicerad: 2021-10-19
  • Karlstad
  • Heltid
Publicerad: 2021-11-08
  • Skellefteå
  • Heltid
Publicerad: 2021-09-30
  • Göteborg