Snabbfakta

    • Stockholm
  • Heltid
  • Rekrytering
  • Omgående

Kategorier:

  • Data och IT
  • Försäljning

Ansök senast: 2021-07-20

Affärsutvecklare som vill göra skillnad i Södertörn

Publicerad 2021-05-21

Vill du vara med och skapa hundratals nya arbetstillfällen för medborgarna i Södertörn? Nu har du möjlighet att söka en utvecklande och inspirerande roll där du får vara med och göra skillnad på riktigt! Har du erfarenhet av försäljning och affärsutveckling är detta en fantastisk möjlighet att stötta entreprenörer på deras tillväxtresa. Skicka in din ansökan redan idag!

På uppdrag av Tillväxt Stockholm rekryterar Thread AB nu konsulter för uppdrag i Södertörn.

Tillväxt Stockholm arbetar för fler arbetstillfällen och ökad integration i stockholmsområdet och investerarna där har startat Tillväxtkonceptet. Tillväxt Botkyrka finns redan idag och nu finns det ett intresse att expandera i framförallt Huddinge, Haninge och Salem. Thread AB är konsultföretaget med ansvar för att etablera och bemanna nystartade Tillväxtverksamheter och nu rekryterar vi till teamet.

Verksamheten ska erbjuda kostnadsfri affärsrådgivning och rekryteringsstöd för etablerade företag med 5-50 anställda, precis som den framgångsrika verksamheten i Botkyrka som hittills har skapat över 400 jobb!

Du erbjuds:

  • Ett varierande arbete där inget projekt är det andra likt

  • Möjlighet att bidra till ökad integration i samhället på ett innovativt sätt

  • En roll där du får utvecklas, ta ansvar och ha inflytande

  • Möjlighet att arbeta med hela försäljningsprocess och även leverera tjänsten du sålt

  • Trevliga och drivna kollegor!

I rollen som affärsutvecklare kommer du möta bolag med olika behov, för att sedan genomföra en affärsutvecklingsworkshop med VD:n i syfte att identifiera en tillväxtplan. Här får du arbeta med hela processen, från att ringa kalla samtal och boka möten till att presentera utvecklingsplaner. Rollen innebär ett nära samarbete med kunder och förutsätter ett personligt ansvar och en viss prestigelöshet.

Du kommer att få tillgång till ett stort nätverk av drivna och passionerade människor som på ett eller annat sätt är engagerade i satsningen. Dina kollegor blir andra Thread-konsulter och teamet jobbar tätt ihop för att möta kundens behov.

Arbetsuppgifter:

  • Arbeta aktivt med nykundsbearbetning, personlig försäljning och mötesbokning

  • Utveckla och bevara relationen med befintliga kunder

  • Arbeta långsiktigt med kunder kring deras kompetensförsörjningsstrategi

  • Identifiera och presentera lösningar kring affärsutveckling till kund

  • Har kompetens och erfarenhet av leverans inom affärsutveckling

  • Har god erfarenhet av sälj med helhetsansvar för kunden

  • Har arbetat med agila arbetsmetoder

  • Har god IT-vana och snabbt kan sätta sig in i nya digitala verktyg

  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

  • Har B-körkort

Det är meriterande om:

  • Du har drivit eget bolag

  • Har förståelse för redovisning och finans

  • Har erfarenhet av management eller en ledarroll

  • Har lokal anknytning till Södertörn

Som person är du prestigelös och vi ser att du trivs med att ta stort personligt ansvar. Du är flexibel i ditt arbetssätt och har förmågan att snabbt kunna anpassa dig efter kundens behov. Avslutningsvis trivs du med att arbeta relationsskapande och är kommunikativ.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid (deltidslösningar kan möjligtvis diskuteras)

Placering: Södertörn

Urval: Sker löpande, men ansök senast 2:a april

Andra tjänster och mer information

Vi söker fler personer! Läs om rollen som Rekryteringskonsult/affärsutvecklare Här Om rollerna inte passar dig men du är intresserad av verksamheten kontakta gärna Mats Levin på mats.levin@thread.se.